سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت)
سرخط خبرها

آیا آب و هوا بر درد آرتروز تأثیر دارد؟ | محققان پاسخ می‌دهند

  • کد خبر: ۱۱۸۰۸۴
  • ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
آیا آب و هوا بر درد آرتروز تأثیر دارد؟ | محققان پاسخ می‌دهند
تأثیر آبو هوا بر آرتروز در طول سال‌ها، با یافته‌های متناقض مورد مطالعه قرار گرفته است. دکتر رابرت شمرلینگ، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «اما سه مطالعه اخیر نشان می‌دهد که آب و هوا تا حدودی بر این مسئله تأثیر دارد.»

به گزارش شهرآرانیوز - به نقل از مدیسن نت، این موضوع در طول سال‌ها، با یافته‌های متناقض مورد مطالعه قرار گرفته است. دکتر «رابرت شمرلینگ»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «اما سه مطالعه اخیر نشان می‌دهد که آب و هوا تا حدودی بر این مسئله تأثیر دارد.»

در یک مطالعه با ۲۲۲ شرکت کننده که به آرتریت مفصل ران مبتلا بودند، محققان هلندی دریافتند که بیماران با افزایش فشار هوا و رطوبت، درد و سفتی وخیم‌تری گزارش کردند، اما اثر آب و هوا ناچیز بود.

مطالعه دیگری به بررسی علائم مرتبط با آب و هوا در بین ۸۰۰ بزرگسال اروپایی مبتلا به آرتریت لگن، زانو یا دست پرداخت. آن‌ها افزایش درد و سفتی را با رطوبت بیشتر، به ویژه در هوای سرد گزارش کردند. به طور کلی، تغییرات آب و هوا بر علائم آن‌ها تأثیری نداشت.

شرکت‌کنندگان در مطالعه سوم علائم درد مزمن خود را گزارش کردند. اکثر ۲۶۰۰ نفر به نوعی آرتریت مبتلا بودند. این مطالعه رابطه نسبی را بین درد و رطوبت بیشتر، فشار اتمسفر کمتر و سرعت بیشتر باد یافت.

مطالعات گذشته به تأثیر باران، رطوبت و افزایش یا کاهش فشار پرداخته اند. شرمرلینگ گفت: «رطوبت، دما، بارندگی و فشار هوا ممکن است در این امر دخیل باشند.»

شمرلینگ در ادامه افزود: «من معمولاً در پاسخ به بیمارانم که از من می‌پرسند چرا وقتی هوا مرطوب است یا باران می‌آید، یا زمانی که رویداد‌های آب و هوایی دیگری اتفاق می‌افتد، علائم آن‌ها بدتر می‌شود، می‌گویم که معتقدم بین آب و هوا و علائم مفصلی ارتباط وجود دارد.»

وی گفت: «با این حال، شناسایی این ارتباط ممکن است به درک علل و مکانیسم‌های علائم آرتریت کمک کند، که می‌تواند به درمان‌ها یا راهکار‌های پیشگیرانه بهتر منجر شود.»

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->